Since I am officially single and available again, bila dah macam ni the first thing running in my mind is the reminesence of my good old days.
There is one guy, I am not able to track up until now. Whoever know him, really appreciate to contact me. So here aku nak share dengan you guys the story between me and him. It is such a lovely memory.. Miss u boy...
It started after my SPM. Tengah tunggu result exam. Sweet 18...hehehe..sweet la sangat.. Aku ni someone yang very independent. Aku anak no 4 dlm family from 6. Understandable kan.. Aku selalu je berkeras dengan ape yang aku nak. Aku anak yg pertama go out for work after SPM. Saje la bosan2.. Nak duit lebih kan.. So aku join this one company..buat direct selling kepala gas..Yup..kepala dapur gas.
Sebab this place jauh dari rumah aku and dia ade sediakan asrama so aku pun stay la kt asrama tue... 1st day is briefing day. This is when I 1st met him.. Nama dia Hafiz.. Abdul Hafiz.. Dia senyum2 kat aku... My 1st impression is gatal betul mamat nie..hahaha..then the briefing start..aku wat bodo je la kt dia kan...then when everthing is over, orang2 lain dh blah balik... tinggal aku nga dia j kat situ...cause he is also staying in da hostel..hostel tu ats bangunan je..Awkward!!!
Then masa tu we start talking.. I do not know la what happen but we just click. We are talking like we known each others for a long time... X sangka 1st impression is not my good point in this... Aku selesa giler nga dia. Sangat selesa.. Kami sebaya... Dia muda 1 bln 2 hari dari aku.. Hehehe... Since talking in a room berdua is very tidak sopan so aku pn blah turun bawah nga dia.. Lepak kt kedai makan with his cousin.
A bit about him.. dia ni orang terengganu..aku lupa la dkt mane.. either kuala terengganu or kemaman..dulu i used to have his address but kanak2 kn... aku tulis ats kertas j dan alamat tue dh xtau kt mane dah.. Masa b4 SPM dia accident motor.. 2 bulan x g skolah...SPM jawab cincai je la... and he is a motor freak.. I senang cakap mat rempit la kot..hahaha
Malam tu kami juz kuar ramai2 la... berjalan area situ...aku kuar nga other girls dia kuar nga group lain...saje la jauhkan diri sikit kn... then dia datang kt aku tanya nape aku x join dia...Aku pn poyo la cakap mcm hepi j dia in dat group.. So xnak la aku kacau.. Tapi jwpn dia is so sweet.. Memang la hepi kt sana but he wanted to be with me...Auww...I call dis love at 2nd sight..hahaha.. Dat night he give me his picture and so did I. That night, got ourself a nick name..he is along and I am achik...sweet!!!
The next day, we are inseparable. Mane2 je memang berkepit.. berdua je... Sampai others fikir we are a couple.. yang dh lama know each other.. Pdhal 1 hari je kot.. He really touch my heart. We even have ourself our own songs, Jangan Pisahkan and Janji Kita. Setiap kali dengar lagu2 ni...aku mesti teringat kt dia..even now pn...
Malam2 kami akn lepak atas bangunan. Very pecefull and romantik. Dia promise after raya cina dia akn balik rumah bawak gitar dia and kami hang out kt sana lagi.. listening to him playing guitar for me..3rd night kami lepak sama2 ats bangunan tu tiba2 ade pulak bunga api...my sweetest memory ever..
Hari ke 4 dia nk balik kampung dah.. Dia hantar aku balik rumah dgn motor dia... Hantar dkt bus stop je sebenarnya.. Sebab dis is my 1st time riding a bike dengan lelaki.. Aku budak baik tau dulu... Tiket bas dia after jumaat. Really nak hantar dia but condition x mengizinkan.. That is one of my regret. After dat dia x datang tempat keje tue. His mum suruh dia keje kat terengganu je.. That is da last time I met him.
Cousin dia datang jmpa aku and amik the remaining of his stuff.. I keep his lighter and one of his shirt.. As a memory.. Still have the lighter but the shirt.. mak aku x reti sentimental value..ho3 gone already...After that aku pun quit the job and pegi Pengkalan Hulu teman sepupu aku.. Laki dia askar, so i help them moving in new place.. Tmpt tu sangat la hulu... Nk jmpa public phone pn susah.. My 1st night there, I dream of him. Rupa2nya bila aku balik rumah my mum kata ade a guy call nk cakap nga aku.. It was him..at the night that i dream of him... Aku betul2 regret the decission of going there. If I could go back, I would like to change that day. Not only because of him, but my future too. Suppose aku blh pegi stadi oversea and tak mungkin jumpa my ex kt UiTM yang break my heart this hard.
Hmmm... I continue the story about Along in other post la... Too long already I think...Along... where ever you are I miss you..Really want to meet u again.. Never stop praying for that to happen. U know my house right. And I still keep my old number..for u to reach me.. Also still staying at the same house.
No comments:
Post a Comment